Elena Ferrante este o napolitana discreta si una dintre cele mai pretuite voci din literatura italiana de azi. Are succes, cartile ei au fost comentate cu entuziasm in cele mai prestigioase publicatii din Franta, Germania, Marea Britanie si SUA, dar se tine departe de presa si de vartejul mondenitatii.
Timp de un an, Zilele regasirii mele a ramas in topul vanzarilor din Italia, lucru rar intalnit pentru o carte care nu face compromisuri cu gustul mediocru. E, dimpotriva, un roman in care tonurile roz lipsesc cu desavarsire, povestea dura, nelinistitoare si profund nedreapta a unei femei intre doua varste, Olga, care intr-o dimineata afla ca, desi n-a gresit cu nimic, va fi parasita de cel care i-a fost sot timp de 15 ani, Mario. Viata de fiecare zi a femeii care, pana nu demult, isi savura confortul conjugal implinit si de maternitate, se otraveste cu morbul geloziei si ajunge, in scurta vreme, la fixatie patologica si obsesie. Isi reneaga maternitatea, n-o mai intereseaza ca plang copiii si nu da doi bani pe cliseul reconfortant ca exista viata dupa despartire. Se va tortura imaginandu-si rivala, mai tanara decat ea, dar si retraind episoadele de aur ale mariajului facut praf; va povesti totul fara mila, rusine sau frica de umilinta. Calvarul masochist al unei feminitati ranite e dramatizat cu o falsa cerebralitate, in care obsesia de a sti tot se transforma in perversiunea de a trai exclusiv pentru a-ti imagina ceea ce n-o sa stii niciodata.
Una dintre cele mai entuziaste cititoare ale italiencei este Alice Sebold, autoarea celebrului Minunatele oase: "Am citit acest roman intr-o zi, din scoarta-n scoarta, fortandu-ma sa respir adanc, asemenea unui cufundator care, din cand in cand, tasneste la suprafata", nota Sebold despre Zilele regasirii mele. Cartea care a cucerit-o pe Sebold – ca si pe criticii de la New York Times sau Guardian – a fost ecranizata in regia lui Roberto Faenza, la fel ca l'Amore molesto (1995), roman adaptat pentru cinema de Mario Martone si pentru care Elena Ferrante a facut si munca de co-scenarist.